برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق در مشهد مقدس  
کد خبر: 4155098
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق در مشهد مقدس  

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی به مدت چهار روز در مشهد مقدس خبر داد.

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ۲۴ تیرماه، در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در مشهد مقدس با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌ها گفت: بصیرت‌افزایی و ارتقای هرچه بیشتر سطح معرفت دینی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف ضیافت اندیشه است.

وی با بیان اینکه این دوره با عنوان جریان‌شناسی سیاسی انقلاب اسلامی با حضور دکتر ابوالفضل روحی، دانشیار فلسفه تطبیقی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: آشنایی اساتید با جریان‌های سیاسی معاصر، تبیین جریان اصیل انقلاب و نقش آن در تحولات معاصر، عبرت گیری تاریخی از عملکرد و سرانجام جریان‌های سیاسی، بررسی چرایی و چگونگی شکل‌گیری انحراف در جریان‌های سیاسی، نقد و بررسی اندیشه‌ها و عملکرد‌های جریان‌های سیاسی، پاسخ به شبهات، ابهامات و سئوالات اساتید در خصوص حقایق اتفاقات تاریخی و عملکردی جریان‌های سیاسی از مهم‌ترین مباحث مطروحه این دوره هستند.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به کارگاه‌ها و برنامه‌های برگزار شده در این طرح، تصریح کرد: در این دوره برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی برای اساتید پیش‌بینی شده است.

اسماعیل گلی، دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نیز انقلاب اسلامی را پدیده‌ای بی‌نظیر در تاریخ ایران و کم‌نظیر در دنیای معاصر دانست و افزود: اهمیت انقلاب اسلامی به خاطر ارائه یک نگاه و فکر نو به نام اسلام ناب در عرصه سیاست و نظم بین‌الملل است که معادلات جهانی را برهم زد.

وی ریشه همه کارشکنی‌ها و دشمنی‌های نظام بین‌الملل با ایران را ناشی از همین برهم خوردن معادلات دانست و با اشاره به دستاورد‌ها و موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: جریان‌شناسی سیاسی مطالعه منظومه فکری و عقبه سیاسی جریان‌های موجود کشور ضرورتی است که پرداختن به آن می‌تواند در انتخاب درست مسئولان و سرمایه اجتماعی نظام موثر باشد.

دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی برگزاری دوره‌های آزاد اندیشی ضیافت اندیشه اساتید را گامی مهم در راستای احیای تضارب آرا در جامعه عنوان کرد و گفت: امسال دوره‌های مختلفی پیش بینی شده است که اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha